Нестероидни противупални лекови могу изазвати затајење бубрега код деце

Уторак, 29. јануара 2013. - Нестероидни противупални лекови (НСАИД), попут ибупрофена и напроксена, обично се користе за лечење бола и смањење телесне температуре код деце, али његова употреба изазива акутну повреду бубрега (АРФ) код неке деце, показало је ново истраживање објављено у 'Тхе Јоурнал оф Педиатрицс'.

Истраживање, које је анализирало број деце са дијагнозом АРИ изазване НСАИД-овима у болници за децу Рилеи у периоду од 11 и по година, спровели су др Јасон Мисурац и његове колеге са Медицинске школе Универзитета са Универзитета Индиана и Бутлер у Сједињеним Државама.

Од 1015 пацијената са АРФ-ом, код 27 њих је идентификована болест повезана са нестероидним противнетним лијековима. 78 одсто од 27 пацијената користило је НСАИД мање од седам дана, а 75 одсто је узимало лек у тачној дози. У 67 одсто случајева породица је пријавила да је дете имало знаке дехидратације.

Већина пацијената били су адолесценти, међутим, пацијенти млађи од 5 година били су теже погођени и вјероватније ће требати дијализу. Иако су разлози за млађу децу која имају озбиљнији ток болести непознати, аутори нагађају да би то могло бити последица повећане осетљивости на токсичне ефекте НСАИД-а.

Ниједан пацијент није умро или развио трајно затајење бубрега, али 30 процената деце има доказ о благом хроничном оштећењу бубрега које траје након опоравка од епизоде ​​АРФ. Аутори бриге о деци са акутним оштећењем бубрега повезаних са НСАИД су значајни, посебно имајући у виду да је то стање које је могуће избећи, тврде аутори.

Извор: ввв.ДиариоСалуд.нет Ознаке:  Речник Вести Здравље 

Занимљиви Чланци

add
close